Island, ridning, wellness, mor og datter tur

Mor og datter tur / Venindetur

ridning og wellness

Dag 1: Velkommen til Island.

Vi bliver modtaget i Keflavik lufthavn og kører mod Reykjavik – På vejen stopper vi ved Den Blå Lagune for at få en dukkert inden vi ankommer til hotellet.

Dag 2: Þingvellir – Geysir – Riding tour

Island, Þingvellir @ pixabay

Vi spiser morgenmad og kører til Kjóastaðir Farm, hvor vi på vejen besøger det historiske sted Thingvellir. Her samledes Islands indbyggere siden år 930 for at løse fælles problemer og her blev Island udråbt til Republik den 17.6.1944. Vi stopper også omkring de varme kilder i Geysir før vi ankommer til Kjóastaðir Farm. Efter en hyggelig velkomst hvor vi møder vores værter og får vores værelser nyder vi frokost. Vores guide vil introducere de islandske heste og deres specielle gangarter for os (ikke nødvendigt for de fleste – vi kender jo vores dejlige dyr) Vi møder vores hest og vi begiver os på hesteryg ud i den smukke natur i Haukadalur dalen. Vi krydser små åer og ser naturen udfolde sig omkring os – en ganske særlig fornemmelse her hvor årstidernes skiftene afgør hvad vi møder af rislende bække, spæde birketræer eller de stenfyldte stier omgivet at blomster. Udsigten omkring os er formidabel – vi ser bjergkæder, dale og floden Hvítá der bliver fyldt af Gletsjervand.

Rideturen i dag er perfekt til at få os “ned i gear” og aftenen tilbringes med god mad og hygge.

Dag 3: Ridning og Wellness

Heste Island @ pixabay

Efter morgenmaden skal vi i dag udforske det smukke og indbydende landskab omkring Bláskógabyggð når vi rider mod Kjarnholt – vi tager hyggelige ridestier – nyder smukke omgivelser og krydser floden Tungufljót et helt specielt og smukt sted. Herfra rider vi ind i et område med et specielt rigt fugleliv – dette område er fredet og en tur værd. Hestene og fuglene “ kender” hinanden og vi får ofte mulighed for at komme en del tættere på alting når vi færdes på heste ryg. På vej tilbage til gården nyder vi nye stier og udsigter over både Geysir området og Langjökull Gletsjer.

Vel tilbage nyder vi wellness faciliteterne på hotel Geysir inden vi er tilbage på gården hvor aftensmaden venter. Om aften får vi besøg af en lokal håndarbejdsklub der vil vise os forskellige arbejder og vise os hvorledes man f.eks. kan kende en ægte Islandsk sweater fra diverse kopier.

Dag 4: Ridning

Island, Geysir @ pixabay

Efter morgenmaden forlader vi gården – vi rider ud imod den majestætiske kløft Brúarhlöð hvor mælkehvidt gletsjervand glider igennem bizarre rock formationer. Vi fortsætter igennem den dybe kløft til de imponerende Gyldne Vandfald Gullfoss. Vi tilbringer lidt tid på dette smukke sted inden vi tager bussen tilbage til Reykjavik hvor vi tilbringer den sidste aften og nat på Island.

Dag 5: Farvel til Island og goddag til Danmark.

Vi spiser morgenmad – og måske har man været ude og sige farvel til hestene inden vi kører mod Keflavik Lufthavn og flyver hjem – fyldt med gode og sjove oplevelser og sikkert med en drøm om inden længe atter at rejse op til de skønne hestes ø 
Afrejse 16. – 20. april 2015 med Iceland Air fra København.

Pris kr. 9999,- pr. person i delt dobbeltværelse.

Ring Tikva Travel for yderlige informationer eller bestilling.

Rejsen kan også laves individuelt  – spørg for pris.